Previous slide
Next slide
Spirit fietsen klachten….. Als consument heb je ze liever niet en als online shop krijg je ze liever niet. Maar helaas, de ideale wereld bestaat niet. En daarmee bestaat er ook niet iets als een foutloos artikel of een klantbehandeling die altijd 100% vlekkeloos verloopt. Webwinkels doen er, net als fysieke winkels en bedrijven, alles aan om een zo goed mogelijk product op de markt te brengen. Bovendien doen zij er alles aan om de klant zo vriendelijk en deskundig mogelijk te helpen. Tenminste, daar mogen we toch van uitgaan? Voor het overgrote deel van de webwinkels geldt dat zij er inderdaad alles aan doen om klachten te voorkomen. Maar in het geval klanten toch ontevreden zijn en dit vervolgens melden bij een webshop, hoe gaan zij dan om met klachten? Dat laten we je zien in dit artikel. Dit doen we aan de hand van een voorbeeld. In dit geval stellen we de vraag hoe online fietsenshops omgaat met klachten over Spirit fietsen.
Spirit Avance N8 Elektrische herenfiets
De Spirit Avance N8 Elektrische herenfiets met midden motor is een heerlijke elektrische fiets voor iedereen die zorgeloos op pad wil gaan. Met de vering in de voorvork en zadelpen fietst u zelfs tijdens langere ritten comfortabel. Dankzij de Bafang M400 midden motor fietst u extra licht en met alle hoogwaardige onderdelen is deze E-bike zeer onderhoudsvriendelijk. De fiets is uitgerust met een modern Bafang display waarmee u de fiets eenvoudig bedient. Met 8 Shimano Nexus versnellingen vindt u altijd een passende versnelling, en dankzij de Shimano rollerbrakes op voor en achterwiel komt u veilig weer tot stilstand. Deze e-bike is voorzien van moderne dagrijverlichting waardoor u te allen tijde goed zichtbaar bent in het verkeer. De elektrische stadsfiets is standaard uitgerust met een 468 Wh accu (100 – 120 km) waarmee u lange ritten kunt afleggen.

Wat zijn Spirit fietsen?

Voordat we inhoudelijk ingaan op de klachtenhandeling door de hierboven genoemde webwinkel, is het goed om te weten wat Spirit fietsen zijn. Dit zijn fietsen van Nederlands fabricaat, waar veel aandacht aan rijcomfort is geschonken. Aangezien het oog ook altijd graag iets wil, is er daarnaast ook veel aandacht besteed aan het design van de stalen rossen. Dit fietsenmerk is met name gespecialiseerd in zogenaamde city bikes. Hier vallen onder andere transport- en omafietsen onder. Er is bovendien een herendames– en kinderlijn fietsen van dit merk verkrijgbaar.

 

Van bestellen tot ontvangen

Klachten kunnen op verschillende momenten tijdens het aankoopproces ontstaan. Over het algemeen kun je een online koopproces in een beperkt aantal stappen samenvatten. Iemand met interesse in een bepaald type fiets gaat zich eerst op internet verdiepen in deze specifieke fiets. Wanneer hij alle informatie heeft gevonden die hij nodig heeft om een beslissing te nemen, zal hij op zoek gaan bij welke online fietsenshop hij de fiets gaat kopen. Hij vergelijkt hiertoe verschillende online aanbieders. Dit doet hij niet alleen op basis van prijs, maar ook op basis van service, garantie, levertijd en leveringsvoorwaarden. Reviews, in ons geval dus Spirit reviews, helpen de aspirant koper bij het maken van zijn definitieve keuze voor een aanbieder. De moderne online shopper hecht vandaag de dag immers veel waarde aan de mening en ervaring van anderen. Zijn de reviews gecheckt en vallen de negatieve reviews in het niet bij de positieve? Dan wordt de keus gemaakt en de deal beklonken. Bestel- en betaalproces worden afgerond en vervolgens is het wachten op de aflevering van de nieuwe fiets.

 

Klachten over de informatievoorziening op de website

We keren terug bij ons voorbeeld van online fietsenverkoper Spirit. Hoe gaat deze aanbieder bijvoorbeeld om met klachten over de informatievoorziening op de website met betrekking tot Spirit fietsen? Het aantal klachten dat deze fietsenshop hierover krijgt is op de vingers van één hand te tellen. Dit is namelijk heel eenvoudig te checken door de Spirit reviews te lezen. Kijk je objectief naar de informatievoorziening op de website van deze aanbieder, dan zie je dat deze zeer gedetailleerd is. Bovendien is elke Spirit fiets voorzien van duidelijke productfoto’s. In het geval de foto’s niet duidelijk zijn of de omschrijving niet compleet, dan wordt deze direct na het ontdekken hiervan aangepast. En daarmee zijn deze klachten snel verholpen.

 

Klachten over garantie en service

Zaken die onder service en garantie vallen, leveren vaak de meeste klachten op. Dit geldt voor vrijwel elke online store, dus Spirit fietsen is hierin zeker geen uitzondering. Het lastige aan dit soort klachten is dat mensen hier veel verschillende zaken onder laten vallen. Er is echter nauwelijks iemand die, voordat hij tot aankoop overgaat, checkt wat de online verkoper verstaat onder garantie en service. Het is verstandig dit wel te doen. Je weet dan van tevoren wat je kan verwachten en je weet ook of je terecht een klacht kan indienen op basis van de garantie- en servicevoorwaarden, zoals de online aanbieder deze hanteert.
Ook Spirit fietsen heeft zijn service- en garantievoorwaarden op de website vermeld. Wanneer er klachten binnen komen waarop een beroep wordt gedaan op deze voorwaarden, dan is het vanzelfsprekend volstrekt logisch dat deze online fietsenzaak deze klachten toetst aan deze voorwaarden. Indien de klacht onterecht is, dan is het ook begrijpelijk dat deze wordt afgewezen. Spirit fietsen doet er echter alles aan om ook in deze gevallen tot een passende oplossing te komen. En hiermee onderscheidt dit bedrijf zich duidelijk van de concurrentie.

 

Spirit fietsen klachten

 

Spirit reviews

Klachten over Spirit fietsen zelf

Wanneer er klachten bij FP binnenkomen over Spirit fietsen, dan worden deze altijd heel serieus genomen. De klantenservice van dit bedrijf is vakkundig en stelt alles in het werk om de online consument tevreden te stellen. De klacht dient natuurlijk wel terecht te zijn. Als er al klachten binnenkomen over dit merk fietsen, dan zijn het gelukkig vaak klachten die snel verholpen kunnen worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ontbreken van onderdelen of accessoires. Spirit fietsen stuurt snel de ontbrekende onderdelen/accessoires op en daarmee is de klacht in vrijwel alle gevallen opgelost. Spirit fietsen koppelt deze klachten terug aan de fabrikant, want deze is uiteindelijk degene die dit soort klachten in de toekomst kan voorkomen.

 

Blijf correct

Internet is tot op zekere hoogte een heel anoniem medium. Het is heel makkelijk om in niet mis te verstane bewoording je mening te geven als je klachten hebt over Spirit fietsen. Helaas zijn er veel mensen die deze werkwijze hanteren. Dit komt de onderlinge verhouding natuurlijk niet ten goede, zeker als je de klacht niet eerst bij het bedrijf zelf meldt. Bovendien, zou je ook zo tekeer gaan in een fysieke winkel richting een verkoper? De kans is groot dat je dan heel anders reageert. Blijf dus te allen tijde netjes en vriendelijk. De medewerkers van Spirit fietsen willen net zo graag als jij jouw klachten over Spirit fietsen oplossen. Hiertoe gaan zij heel ver en blijven zij altijd vriendelijk en correct. En als jij dit ook bent, dan zal je zien dat deze online fietsenverkoper je klacht snel en tot ieders tevredenheid oplost.